Mittwoch, 24. Juli 2019

Surfing hippo

Yipieh, bald kommt der neue Release von Scrapbook Forever und es enthält..... Regenschirme :) Vielleicht dachtet Ihr, dieses niedliche Hippo sei daraus, aber das gibt es schon länger und ich dachte mir, dass es so herrlich in den Schirm passt und damit verliebt ein bisschen auf dem Wasser treiben könnte. 
Yipieh, soon comes the new release of Scrapbook Forever and it contains..... Umbrellas :) Maybe you thought this cute hippo was out of it, but it's been around for a while and I thought it would fit so nicely into the umbrella to float - fully in love - on the water with it (the text reads: in love).


Für den Hintergrund meiner Karte habe ich zunächst den Wellenrand von einem Karton ausgestanzt. Diesen habe ich dann als Schablone genutzt um das Wasser in den zwei Farbtönen zu wischen. Zum Schluss habe ich Wasser auf die Distress Oxides gespritzt. Im oberen Teil habe ich von der Herzhintergrundschablone ein paar Herzen ausgewählt und sie mit Hilfe von sehr kleinen Schwämmchen durch die Schablone aufgetragen. 
Für den Hintergrund des Tags  habe ich im unteren Teil ein Stück Designpapier mit Hilfe der Stanze gestanzt und im oberen Teil habe ich einen Punktestempel aus dem Set Strahlenmeer genutzt, den ich an den Rändern kräftig mit Farbe abgestempelt habe und nach innen hin noch ein zweimal jeweils nachgestempelt, damit es zur Mitte heller wird. 
Das Nilpferd und den Regenschrim habe ich mit Memento gestempelt und mit Copics koloriert. In den Regenschrim habe ich einen Schlitz geschnitten, damit ich das Hippo rein setzen konnte. Dafür musste ich auch neben dem Beinchen rechts und links schneiden, damit dieses überhängen konnte.
Nachdem ich den Text gestempelt habe, habe ich ihm noch einen hellen Schatten mit einem Signomarker verliehen.
For the background of my card I first punched out the edge of the wave from a cardboard. I then used this as a template to wipe the water in the two shades. Finally I sprayed water on the Distress Oxides. In the upper part I selected a few hearts from the heart background stencil and applied them with the help of very small sponges through the stencil.
For the background of the tag I punched a piece of design paper in the lower part with the help of the die and in the upper part I used a dots stamp from the set Strahlenmeer, which I stamped with lots of the ink at the edges and stamped two times more towards inside, so that it became lighter towards the middle.
I stamped the hippo and the umbrella with Memento and coloured them with Copics. I cut a slit into the umbrella so that I could let the hippo sit down in it. Therefore I had to cut the leg on the right and left side as well so that the leg could be outside the umbrella.
After I stamped the text and gave it a light shadow with a Signo marker.

Materialliste
Supplies
Stempel / stamps: Scrapbook Forever Strahlenmeer, Regenschrime, Hippos, Hashtag
Stempelkissen / stamp pads: Distress Oxides black soot, faded jeans, stormy sky, victorian velvet; Memento
Stanzen / dies: Sizzix658601 Banners, Fancy; MFT-1111 Ocean Waves
Schablonen / stencils: scrapbook Forever Herzen
Copics N0, N2, N4, N6, E43, E53, R85, RV10, RV19
Signomarker weiß
Staedtler Lumocolor F

An den folgenden Challenges möchte ich mit meiner Karte teilnehmen.
I would like to participate into the following challenges with my card.
Moving Along with the times
Challenge #102 - Splish Splash
As You Like It
Challenge - Bird or beast
I do like birds a lot and they give such a beautiful, sometimes fun image for cards, but there are so many fun and cute beast stamps araound, that I tend to make more cards wirh beasts :)
Simon Says Stamp Wednesday Challenge
Simon Says: Make Your Own Background
Lemon Shortbread
Challenge #98 - Anything goes

*** Dieser Post enthält Werbung. ***
*** This post contains advertisement. ***

Kommentare:

  1. What a super card, thank you for joining us at MAWTT. Xxxx

    AntwortenLöschen
  2. Thanks so much for sharing your darling card with us at As You Like It Challenge!

    AntwortenLöschen
  3. Thank you for joining us at challenge Lemon Shortbread
    DT Maria

    AntwortenLöschen
  4. Super cute!!! Thank you for joining us at MAWTT, good luck!!! Amy DT

    AntwortenLöschen

Your feedback makes my day!