Montag, 9. November 2015

Glitzernde Schneeflocken

Oh ja, jetzt kommen wir mal so langsam in Winterstimmung, oder? Ja ok, die Temperaturen lassen noch nicht an Schnee und Weihnachten denken, aber im Prinzip kann es ja jederzeit so weit sein. Vor allem mit Weihnachten, hihi.
Oh well, now we slowly get into Winter mood, don´t we? Ok, the temperatures in Germany do not yet let us think about snow or Christmas, but in principle it could happen any time soon. Definitely Christmas will happen soon :)

Das Hauptelement meiner Karte bildet Vellum, welches ich von der Rückseite mit einer Schneeflocke mit Brillance in moonlight white gestempelt habe und von Vorne (auf die mehr oder weniger gleiche Stelle) mit VersaMark. Ich habe dann mit klarem Embossingpulver embosst und in die noch warme Masse Glitzer gestreut. Das Vellum habe ich mit Brads an den Ecken befestigt. Dafür stanze ich gern mit einem Minilocher die Löcher durch die beiden zu verbindenden Materialien.

 
For the main element of my card I stamped snow flakes on vellum with Brillance in moonlight white and on the front (more or less on the same spot) with VersaMark. I then embossed with clear embossing powder and poured glitter into the still warm fluid. I fixed the vellum on the card stock with brads. I like to use a mini hole punch, with which I punch through both of the materials that are supposed to be layered on top of each other.


Materialliste (die Dinge aus dem Stempellädle haben einen Direktlink wenn Ihr drauf klickt)
Supplies (there is a direct link to the items you find in the Stempellädle when clicking on them)
Stempel / stamp: Reprint OM900D Millas Snöstjärna4
Stempelkissen / stamp pad: VersaMark; Brillance BR-80 Moonlight White
Embossingpulver / embossing powder: Rayher clear (HIER eine Alternative)
Stanze / die: Kulricke Frohe Weihnachten
Zackenschere / zig zag scizzors
Mini-Locher / mini hole punch

An den folgenden Challenges möchte ich mit meiner Karte teilnehmen.
I would like to participate into the following challenges with my card.
Craftin Desert Diva 
Make it Sparkle
Great Impressions
November Challenge - Bling on the Holidays


Kreativzeit Challenge
Challenge #32 - Schneeflocken
Crafty Calendar
Sparkle, Bling and Embellish

Kommentare:

  1. This is GORGEOUS! I LOVE the soft colors, the fabulous texture, and the beautiful shine! Thanks for joining us at Great Impressions! Sending HUGS! :) Mynn xx

    AntwortenLöschen
  2. Was für eine Karte! Ein tolles, warmes Grau mit der Schrift in Weiß und dann noch die Schneeflocken... einfach ein Traum!
    Drück´ Dich aus der Ferne
    Deine Sylwia

    AntwortenLöschen
  3. Wundervolles Werk...
    Gefällt mir sehr!
    Liebe Grüße Ruth

    AntwortenLöschen
  4. So pretty! Thanks for joining the CDD Make it Sparkle Linky Party DT Jessica

    AntwortenLöschen
  5. Wow, love this.....so very effective! Thanks for joining us over at Crafty Calendar this month & good luck!
    hugs Jo L x
    Dt

    AntwortenLöschen
  6. A beautiful card! Thanks for joining us at Great Impressions.

    AntwortenLöschen

Your feedback makes my day!