Sonntag, 7. März 2021

I miss your face

 *** Dieser Post enthält Werbung. ***

*** This post contains advertisement. ***

Soooo, ich hatte Euch ja bereits gesagt, dass es ganz unterschiedliche Sets im neuen Release von Visible Image gibt. Heute ist das T-Shirt Set in meinem Fokus, aber auf der Karte habe ich auch nochmals das Set mit den Sprüchen verwendet und eines, welches verschiedene Muster mit Kreisen und Punkten enthält. 

Well, I had already told you that there are quite different sets in the new release of Visible Image. Today the T-shirt set is in my focus, but on the card I have also used again the set with the sayings and one that contains different patterns with circles and dots.
 

Das T-Shirt habe ich mit der Smooching Technik gemacht. Dazu habe ich es zunächst mit Distress Oxides gestempelt und ausgeschnitten. Anschließend habe ich je eine Farbe Distress Oxides auf ein Stück Folie gegeben und mit Wasser bespritzt. Diese Folie habe ich dann auf das Shirt getupft bzw. das Shirt in die Farbe gedippt. Zwischendurch habe ich die Farbe dann trocken gefünt bevor ich die nächste aufgetragen habe. 
Dann habe ich noch die Sterne drauf gestempelt und die feinen Punkte aus dem Grunge Tones Set.  
 
I made the T-shirt with the smooching technique. First I stamped it with Distress Oxides and fussy-cut it. Then I put one color of Distress Oxides on a piece of foil and sprayed it with water. I then dabbed this foil onto the shirt or dipped the shirt into the paint. In between I let the color dry before I applied the next one.
Then I stamped the stars on it and the fine dots from the Grunge Tones set.  
 


Die beiden anderen Stempel aus dem Grunge Tones Set habe ich einerseits für den Hintergrund benutzt, wo ich die Kreise in weiß embosst und zum Teil ausgemalt habe und auf den ausgestanzten Sternen, die ich ebenfalls weiß embosst habe. 

In dem T-Shirt Set Nothing to Wear gibt es neben dem Shirt und dem Stern auch noch weitere kleinere Symbole, die auf das Shirt passen. Davon habe ich  noch den Totenkopf für meinen Hintergrund verwendet. 
 
 
I used the other two stamps from the Grunge Tones set for the background. I embossed the circles in white and colored them in part, and I used the other one on the punched out stars, which I also embossed in white.

In the Nothing to Wear T-shirt set, there are other smaller symbols besides the shirt and the star. They fit perfectly on the shirt. Of these, I used the skull for my background. 


Visible Image

Materialliste
Supplies
 
 
Stempel / stamps: Visible Image Nothing to Wear, Grunge Tones, Lost for Words 
 

 
 
Stempelkissen / stamp pads: Distress Oxides mermaid lagoon, salty ocean, cracked pistachio; Versamark
Embossingpulver / embossing powder: Stampendous! deetail white
Stanzen / dies: EK Success
Sakura 0.8
Posca emerald green

An den folgenden Challenges möchte ich mit meiner Karte teilnehmen.
I would like to participate into the following challenges with my card.
Logo

GRAB OUR BADGE

Kommentare:

  1. Oh this is a great masculine card.
    Thank you for entering our Anything Goes Challenge at Through The Craft Room Door this week. Looking forward to see you again next challenge.
    Hugs Sheryl xx
    TTCRD DT

    AntwortenLöschen
  2. Just perfect for the Challenge!
    Great project!
    We are so happy that you have shared this with us here at Colour Crazy.
    Stay safe and well.
    Good luck and we hope you will come back again! Jackie DT Member xxx

    AntwortenLöschen

Your feedback makes my day!